Datingsites beginnen TV Reclame offensief

Door Anne-Marie |

Iedereen die het nieuwe jaar voornemens is eindelijk eens een leuke relatie te krijgen hoeft zich niet af te vragen waar die nieuwe liefde dan vandaan moet komen: zowel de bekende datingsites Lexa als Parship zijn een grote advertentiecampagne gestart met televisie spotjes voor hun dating-diensten. Hieronder vind je de nieuwe tv-reclame van Lexa, met als slogan “Elke week 234 nieuwe verhalen”. Ook Parship startte 2012 met een nieuwe reclame.

Lexa is sinds 2013 eindelijk groter dan naaste tegenstrever Relatieplanet. De site durft zich nu dan ook sinds kort als “de nummer één datingsite” te profileren tijdens o.a. Ster Reclames. Tot nu toe is er nog geen tegenreactie van Relatieplanet genoteerd. Sinds enige tijd maakt ook eDarling reclame op televisie voor hun dienst. eDarling (tegenwoordig EliteDating,red.) is in mindere mate een bedreiging voor de twee grote datingsites, omdat dit meer een matchmaking website is die zich ook nog eens richt op hoger opgeleiden. Een van de eDarling televisiespotjes vind je hier onder:

Ook Pepper.nl (een nieuwe datingsite) is flink actief op televisie. Niet verwonderlijk, want Pepper maakt deel uit van RTL Ventures dat weer bij RTL4 hoort. Ook de app Sizz hoort hier bijvoorbeeld bij. Eenvoudige toegang tot de televisie dus, en waarschijnlijk goedkope(re) zendtijd voor hun spotjes. De nieuwste Pepper reclame is deze:

Gratis inschrijven en online op zoek naar een nieuwe date kan bij Lexa hier en bij Parship hier. Meer lezen over deze sites? Over Lexa hebben we dit artikel geschreven; Parship wordt hier behandeld.

Andere Datingsites die geen TV reclame maken

C-dating, de grootste datingsite voor casual dating, is nog niet via de televisie leden aan het werven. Wellicht is de markt voor dit type dating op alternatieve wijze eenvoudiger te bereiken. De website faciliteert vooral erotische dates en is daarmee voor TV misschien minder geschikt. Ook Be2 en Relatie.nl wagen zich nog niet in het reclameblok. Zij maken vooral online reclame.

We horen graag jullie ervaringen met deze datingsites, dus indien je al ervaring hebt met één van deze sites, laat dan svp een review achter in de comments hieronder. Wat vinden jullie van het aanbod van dating-televisiereclames? Leuk of eigenlijk flink irritant, al die mooie mensen? We denken niet dat dit soort reclames snel in aanmerking komen voor een Gouden Loekie, denk je wel?

Topics: Dating Nieuws | 2 Comments »

2 Responses to “Datingsites beginnen TV Reclame offensief”

  1. DeePee
    3:57 pm on August 25th, 2010


    Ruim 10 jaar struinde ik de datingsites af, ook Lexa, Relatieplanet, Parship en de rest. Lexamore is de ergste, tis gewoon Lexa, alleen dan veel duurder en je moet nog meer vragen beantwoorden die tot niets leiden.
    Veel dates glibberden door mijn handen en waterbedje, de subtiele en frivole ervaringen zijn in een boekwerk samengevat:
    http://www.tienjaarlater.nl

  2. Anna
    3:31 pm on September 26th, 2010

    Het is sowieso onzin wat die meeste sites aanbieden denk ik.
    Vooral betalen en niets ontvangen. WIl je daten ? Doe het dan gratis….er zijn heel veel gratis sites waar je kunt vinden wat je zoekt.

    Succes !

Comments

  • Categorieën:

  • Tags:

  • Laatste Comments:

  • internetdaters.nl is onderdeel van RNG Media, KVK 52218236, Arnhem | Cookie- & Privacyverklaring | Disclaimer